ویزای سفر

انواع ویزا

سفر به تمامی نقاط جهان
  • All Post
  • ویزا
ویزای سفر

ویزای سفر چیست :

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید حتما با ویزا و نحوه گرفتن آن سرو کار خواهید داشت ، ما در این قسمت میخواهیم به شما در نحوه دریافت آن کمک کنیم . اساسا ویزا نوعی اجازه و مجوز برای ورود به برخی از کشور هاست . همانطور که شما برای ورود به خانه ی شخص دیگری نیاز به اجازه صاحب خانه دارید برای ورود به کشوری دیگر نیز نیازی به اجازه آن کشور و دولتش دارید . اساسا ویزا یک مجوز است و هر شخصی که بخواهد به کشور خارجی سفر کند نیاز به دریافت آن دارد . بدین گونه که با مراجعه به سفارتخانه کشور مطبوع درخواست خود را ثبت کرده و ویزای آنجا را دریافت میکند . ما شما را در این قسمت با نححوه و هزینه های آن آشنا میکنیم پس این مطلب را تا انتها با ما دنبال کنید.

هزینه گرفتن ویزا :

برای گرفتن ویزا نمیشود هزینه ثابت و مشخصی بیان کرد .دودلیل مهم برای این موضوع :
دلیل اول:ویزا انواع و اقسام متفاوتی (ویزا توریستی،تجاری،تحصیلی،درمانی و ... ) دارد که هرکدام تعرفه و قیمت خاص خود را دارد پس ابتدا برای مشخص شدن قیمت ویزا باید نوع آن را مشخص کرد.
دلیل دوم:هر کشوری تعرفه و نرخ مربوط به ویزای خود را دارد و نمیتوان برای همه آنها یک قیمت تعریف کرد . و همینطور نوسانات نرخ ارز که به صورت لحظه ای تغییر میکند دلیل دیگریست تا نتوان یک نرخ ثابت و مشخ ریالی برای دریافت ویزا مشخص کرد . در پایان اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید میتوانید با شماره 06633201699 تماس گرفته تا همکاران ما راهنمایی کامل را خدمتتان ارائه نمایند.

مدارک لازم برای گرفتن ویزا :

سفارتخانه های کشور ههای مختلف هرکدام قوانین خاص خود را دارند پس مدارک درخواستی های متفاوتی هم برای اعطای ویزا طلب میکنند . اما برخی از مدارک بین اکثر آنان ثابت و یکسان میباشد ، بخش دیگری از مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت میباشد .
در ادامه به بخشی از مدارک مورد نیاز میپردازیم که برای گرفتن هر نوع ویزای در بین اکثر سفارت خانه ها یکسان و ارائه آنها لازم است .
بیان این نکته مهم لازم است که برای ارائه دارک خود به سفارت خانه ها ترجمه مدارک بسیار مهم میباشد و قبل از ارائه این کار را حتما از طریق دارالترجمه های رسمی انجام بدهید.

پاسپورت

اولین و مهمترین مدرک پاسپورت شما است که حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد

شناسنامه

دومین مدرک مهم شناسنامه متقاضی است که حتما بایستی ترجمه شده باشد.

گواهی تمکن مالی

مسافر باید ثابت کند که تمکن و گردش مالی خوبی برای اداره خود در سفر دارد.

مراحل اخذ ویزا

در قدم اول باید نوع ویزا و کشور مقصدتان را مشخص کنید. در قدم دوم باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را به سفارتخانه تحویل بدهید. بعد از ارائه مدارک، تنها کاری که باید انجام بدهید، پیگیری است. شما می‌توانید این فرایند را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم پیش ببرید؛ یعنی یا خودتان درخواست ویزا بدهید یا این کار را با واسطه انجام بدهید. مراجعه حضوری به سفارتخانه، اولین روش درخواست ویزا به حساب می‌آید. در این روش شما به سفارتخانه کشور مقصدتان مراجعه می‌کنید و بعد از ارائه مدارک، به‌صورت مستقیم مراحل درخواستتان را پیگیری می‌کنید. طبیعی است که این روش زمان زیادی هم از شما ‌می‌گیرد. یکی دیگر از روش‌های درخواست ویزا، سپردن این کار به آژانس‌ها و مراکز اخذ ویزا است. یکی از خوبی‌های این روش، صرفه‌جویی در وقت شماست. به این ترتیب تنها کاری که لازم است انجام بدهید، ارائه مدارکتان به آژانس مدنظر است. خوبی این روش این است که دیگر نیاز نیست به‌صورت مستقیم مراحل درخواست را پیگیری کنید. اساسا ویزا یک مجوز است و هر شخصی که بخواهد به کشور خارجی سفر کند نیاز به دریافت آن دارد . بدین گونه که با مراجعه به سفارتخانه کشور مطبوع درخواست خود را ثبت کرده و ویزای آنجا را دریافت میکند . ما شما را در این قسمت با نححوه و هزینه های آن آشنا میکنیم پس این مطلب را تا انتها با ما دنبال کنید.

همان طور که گفتیم، ویزا انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:
  • ویزای ترانزیت: نوعی ویزای کوتاه‌مدت است. اگر پرواز مسافر ترانزیت‌دار باشد، یعنی باید چند ساعتی را در یک کشور میانی، منتظر پرواز بعدی‌اش بشود. ویزای ترانسفر، مجوزی برای حضور چندساعته در این کشور میانی است.
  • ویزای توریستی: همان طور که از اسمش هم معلوم است، مجوزی برای یک سفر توریستی کوتاه‌مدت است مجوزی برای گشت‌وگذار در سطح کشور و دیدن جاذبه‌های گردشگری. صاحب ویزای توریستی، اجازه کار یا اقامت ندارد.
  • ویزای کار: این ویزا مناسب مسافرانی است که برای پیداکردن کار، به یک کشور سفر می‌کنند.
  • ویزای درمانی: این ویزا مخصوص بیمارانی است که قصد دارند با هدف درمان سفر کنند. ویزای درمانی فقط در شرایطی صادر می‌شود که مدارک پزشکی بیمار، طبق شرایط اخذ ویزای درمانی باشد.
  • ویزای تحصیلی: این ویزا به‌نوعی ویزای اقامت کوتاه‌مدت محسوب می‌شود؛ اقامتی که هدف آن تحصیل است.
 

انواع ویزا :

ویزاها لزوما براساس هدف سفر، تقسیم‌بندی نمی‌شوند. در ادامه به انواع دیگر ویزا اشاره می‌کنیم:
  • ویزای یکبار ورود: اعتبار این ویزا بعد از یک بار ورود و خروج به کشور مقصد، از بین می‌رود؛ حتی اگر از مدت‌زمان اعتبار ویزا باقی مانده باشد.
  • ویزای مولتی: تا زمانی که ویزا اعتبار زمانی داشته باشد، مسافر می‌تواند به‌طور نامحدود وارد کشور مقصد شده و آنجا را ترک کند.
  • ویزای محض ورود (visa on-arrival): نام دیگر این ویزا، ویزای فرودگاهی است؛ ویزایی که برای درخواست آن لازم نیست از قبل اقدامی کرده باشید. به‌محض ورود به فرودگاه، آن را درخواست می‌دهید و تحویل می‌گیرید.
  • ویزای الکترونیکی (E-VISA): فرایند درخواست و دریافت این ویزا، همان طور که از اسمش هم معلوم است به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.
  • ویزای کوتاه‌مدت یا بازدیدکننده: این ویزا غیرمهاجرتی است و مشخصه اصلی‌اش، اعتبار زمانی کوتاه است؛ مثل ویزای توریستی یا کاری.

درخواست آنلاین ویزای شاپوری گشت

همان طور که بالاتر هم گفتیم، فرایند درخواست ویزا به دو صورت مستقیم یا از طریق آژانس انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به سفارتخانه کشور مقصد، ویزای خودتان را درخواست بدهید. احتمالا اگر زمان کافی برای پیگیری نداشته باشید، این روش برایتان سخت و پرزحمت خواهد بود.
حالا که تا اینجای مطلب همراه ما بودید، به احتمال زیاد مسافر هستید و می‌خواهید فرایند درخواست ویزا را پیش ببرید. اگر ترجیح می‌دهید ویزایتان را بی‌دغدغه و راحت دریافت کنید، پیشنهاد ما یک راه سریع و مطمئن است: سپردن این کار به شاپوری گشت .
برای شروع کافی است فرم درخواست ویزای خود را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما در تماس خواهیم بود .

سوالات متداول

آیا برای دریافت ویزا نیاز به مراجعه ضوری میباشد ؟

خیر. اگر بخواهید این مسیر را با شاپوری گشت پیش ببرید نیازی نیست که به‌صورت حضوری مراجعه کنید. فرایند درخواست ویزا از شاپوری گشت  به‌صورت تلفنی یا آنلاین انجام می‌شود.

زمان لازم برای اخذ ویزا چقدر است ؟

این فرایند با توجه به کشور مقصد، متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید از مدت‌زمان اخذ ویزای یک کشور خاص باخبر شوید، می‌توانید با شماره 06633201699 تماس بگیرید.

درصورت رد شدن درخواست ویزا ، امکان ثبت مجدد درخواست وجود دارد ؟

خیر درصورت رد شدن میتوانید به آن اعتراض کنید .

برای دریافت ویزا داشتن بیمه مسافرتی لازم است ؟

بله/ داشتن بیمه مسافرتی جزو مدارک لازم برای ارائه به سفارت خانه هاست 

نامه تمکن مالی چیست ؟

سند یا اسنادی است کهثابت میکند مسافر تمکن مالی و استطاعت کامل را برای سفر دارد .

نحوه تمدید ویزا چگونه است ؟

شرایط تمدید ویزا به نوع ویزا و قوانین آن کشور بستگی دارد. اگر می‌خواهید از شرایط تمدید ویزای خاصی مطلع شوید حتما با شماره 06633201699 تماس بگیرید.

تماس با ما

درصورت هرگونه سوال با همکاران ما در گروه شاپوری گشت در تماس باشید.