ویزای شینگن

ویزای شینگن

پردازش از 21 روز کاری

کشور اخذ ویزا :

متقاضیان ویزا شینگن می‌بایست از کشور مقصد خود برای دریافت وقت سفارت ویزای شینگن اقدام کنند و اگر در برنامه سفر خود قصد بازدید از چند کشور حوزه شینگن دارند باید وقت سفارت خود را از کشوری که بیشترین مدت اقامت را دارند بگیرند.

زمان پردازش

21 روز کاری (از زمان امگشت نگاری)

اعتبار ویزا از زمان صدور

طبق برنامه سفر

قیمت ویزای شینگن

هزینه صدور ویزا (بزرگسال)

مدارک لازم برای ویزای شینگن

اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌های قبلی

مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم، ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است در صورت داشتن سابقه سفر گذرنامه‌های قبلی الزامی می‌باشد

عکس پرسنلی

سه قطعه عکس ۳/۵ × ۴/۵ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید کاملا تمام رخ برای ۶ ماه اخیر

مدارک مالی

اصل گردش حساب بانکی ۳ ماهه با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی باید حداقل موجودی بابت هر نفر ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان باشد (برای ویزای اسپانیا گردش ۶ ماهه نیاز می‌باشد)

شناسنامه

اصل و ترجمه شناسنامه

اصل و ترجمه سند ملکی

اصل و ترجمه اسناد ملکی (ساختمان، زمین یا باغ)

اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی و سه فیش آخر حقوق از محل کار، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی (معتبر برای سال جاری)
  • وکلا: پروانه وکالت
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر، ۳ فیش حقوقی آخر
  • بازنشسته‌ها: آخرین حکم بازنشستگی، آخرین فیش حقوق
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال ، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی و سابقه بیمه تامین اجتماعی و همراه ۳ فیش حقوقی آخر
  • درصورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آگهی تاسیس، آخرین تغییرات مربوط به سمت شغلی و تغییر آدرس شرکت / کارت مباشرت
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی همراه ۳ فیش حقوقی آخر به همراه سابقه ۶ ماه بیمه
  • دانش‌آموزان، دانشجویان: اصل وترجمه نامه اشتغال به تحصیل

رضایت نامه محضری

برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آنها سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد

مدارک همسر (خانم)

اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار (تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کامل و دقیق)

فرم اطلاعات

تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی به طور جداگانه برای هر یک از متقاضیان

انگشت نگاری

حضور کلیه مسافرین (به جز افراد زیر ۱۲ سال) جهت انگشت‌ نگاری در مرکز انگشت‌ نگاری الزامیست.

دعوتنامه (فقط برای آلمان)

برای اخذ ویزای آلمان دعوتنامه الزامی می‌باشد. دعوت‌نامه برای تضمین هزینه‌های زندگی مسافر با مهر و امضای دفتر ثبت (Notary public) مدراک دال بر تمکن اقتصادی برای اخذ اجازه اقامت (در صورت داشتن دعوتنامه نیازی به رزرو هتل از سمت مسافر نیست).

  • مسافر موظف است کلیه اطلاعات مربوط به فرم مشخصات فردی را با دقت تکمیل نماید و مسئولیت ورود اطلاعات ناقص یا اشتباه به عهده مسافر می‌باشد.
  • با توجه به شرایط متفاوت اخذ ویزای هر کشور سفارت‌خانه مربوطه این حق را برای خود محفوظ میدارد که از شما مدارک دیگری را نیز درخواست نماید.
  • اگر سابقه‌ی ریجکت شدن ویزا دارید و یا اتباع خارجی هستید، در حال حاضر امکان صدور ویزا در شاپوری گشت برای شما فراهم نیست.
  • کلیه مدارک نیاز به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی دارند.
  • برای اخذ ویزای یونان و لهستان نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه نیز می‌باشد.

مراحل اخذ ویزای شینگن

درخواست اولیه

وارد کردن اطلاعات اولیه و ثبت درخواست

دریافت تماس

دقایقی پس از ثبت درخواست، از طرف پشتیبانی شاپوری گشت برای هماهنگی با شما تماس گرفته می‌شود

ارسال مدارک

مراجعه به صورت حضوری به دفتر فروش شاپوری گشت برای امضای قرارداد و تحویل مدارک (اصل و ترجمه)

پرداخت هزینه

واریز از طریق شماره کارت و یا لینک پرداخت(ریالی و ارزی ) و یا تحویل ارز در دفتر حضوری پرداخت هزینه برای بررسی مدارک اجباری است و این هزینه (حتی در صورت ریجکت شدن ویزا ) غیر قابل بازگشت است.این هزینه بسته به نوع ویزا و سن متقاضی و همچنین برخی استثنائات دیگر متفاوت است.

پردازش ویزا (حداقل 21 روز کاری از زمان انگشت نگاری )

دریافت و آپلود مدارک ،ارسال مدارک برای سفارت کشور مقصد و پیگیری مراحل توسط شاپوری گشت .

وقت سفارت

تعیین وقت سفارت شینگن توسط شاپوری گشت انجام خواهد شد .

انگشت نگاری

حضور کلیه مسافرین (بجز افراد زیر 12 سال ) جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری آلمان (VisaMetric) ، لهستان (داخل کنسولگری لهستان )،یونان ، هلند ، سوئیس و فرانسه (VFS) ، ایتالیا (VisaMetric) و اسپانیا (BLS) الزامیست.

دریافت ویزا

اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و یا تماس (بدون هزینه مجزا) و دریافت ویزا توسط مسافر، حضوری در دفتر شاپوری گشت

آژانس شاپوری گشت درخواست کننده ویزا می باشد نه صادر کنده آن و در صدور عدم صدور ویزا یا تاخیر در صدور آن توسط سفارت ، هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.

اخذ ویزای شینگن

قبل از هرچیز ذکر این نکته لازم است که بدانین شینگن یک قرارداد است ، قراردادی که 27 کشور اروپایی آن را امضا کرده اند . طبق این قرارداد ، مسافران کشور های که در این قرارداد هستند می توانند بدون داشتن ویزا به خاک بقیه کشور ها سفر کنند . یعنی وقتی ویزای آلمان یا هر کشور دیگری که جزو این پیمان است را دریافت کردید می توانید به خاک بقیه کشور ها نیز سفر کنید.و همان یک تیر چند نشان میشود . پس داشتن ویزای شینگن از این جهت دارای ارزش فراوانیست .

ویزای شینگن مربوط به کدام کشور ها می شود ؟

در حال حاضر 27 کشور اروپایی عضو شینگن هستند که به شرح زیر می باشد :
اتریش، مجارستان، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، اسلوونی، ایسلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، مالت، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، کرواسی، لیتوانی و لوکزامبورگ

انواع ویزای شینگن و مدت اعتبار آن ها

اگر قصد سفر به منطقه شینگن را دارید باید بدانید که ویزای شینگن با توجه به مدت اقامت به چند نوع تقسیم میشود :
ویزای نوع A : که همان ویزای فرودگاهی است .مسافر با همراه داشتن این ویزا می تواند به منطقه شینگن سفر کند اما اجازه خروج از فرودگاه را ندارد ، پس طبیعتا این ویزا مناسب کسی است که مبدا و مقصد سفرش در منطقه شینگن نیست و فقط میخواهد پروازش را تعویض کند.
ویزای نوع B : این ویزا مناسب سفر ها ایست که کمتر از 5 روز طول می کشد و بعد از 5 روز مسافر باید کشور را ترک کند .
ویزای نوع C : دارنده این ویزا می تواند به مدت 90 روز در یک بازه 180 روزه در منطقه شینگن رفت و آمد کند. حالا این ویزا می تواند یکبار ورود ، دوبار ورود یا چند بار ورود باشد .
ویزای نوع D : این ویزا مناسب اقامت های بلند مدت است ، اقامت هایی که به دلیل تحصیل ، کار یا زندگی باشد.

هزینه ویزای شینگن

نرخ ویزای شینگنن ثابت نیست . همانطور که در جدول ابتدایی این صفحه دیدید ، هزینه ویزای شینگن بزرگسال بسته به مقصد مدنظر شما ، متفاوت خواهد بود ، به عنوان مثال اگر قصد سفر به کشور یونان ، فرانسه ، هلند یا اسپانیا را داشته باشید ، هزینه درخواست ویزای شینگن شما 300 یورو خواهد بود . اگر عازم ایتالیا یا آلمان باشید باید برای ویزای خود 400 یورو بپردازید . بعضی مقاصد هزینه بالاتری را دریافت میکنند . همانند لهستان که هزینه ای 600 یوروی برای ویزای آن باید بپردازید .

مراحل دریافت ویزای شینگن

اول از همه باید نوع ویزای خود و دلیل سفر خود را مشخص کنید . آیا به قصد سیاحت و توریستی قصد سفر دارید ؟ آیا به قصد سرمایه گذاری و دریافت ویزای سرمایه گذاری قصد سفر دارید ؟ یا نوع دیگری را مد نظر قرار داده اید ؟
بعد اینکه نوع ویزایتان را مشخص کردید ، حال بایستی کشور مقصد را انتخاب کنید تا بتوانید برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید .مرحله بعدی یکی از مهمترین مراحل در فرآیند اخذ ویزایست . بدین صورت که باید یک موقعیت مناسب برای گرفتن وقت سفارت برای خودتان ترتیب بدهید .بعضی سفارت خانه ها صرفا به صورت حضوری وقت میدهند و بعضی دیگر امکان وقت دهی آنلاین را نیز برای متقاضیان خود فراهم آورده اند . بعد از تکمیل فرم درخواست ویزا نوبت به جمع آوری و ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزا می رسد . در نهایت وقت سفارت برای شما در نظر گرفته شده و شما باید در زمان مشخص شده برای مصاحبه به سفارت خانه بروید . در نهایت هزینه اخذ ویزا را نقدا در سفارت پرداخت کرده و منتظر پاسخ درخواست خود می مانید .

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

ابتدا توصیه ما به شما این است که مدارک خود را مو به مو و با دقت تمام تکمیل کرده و از ارائه مدارکی (خصوصا مالی ) که نتوانید به اثبات برسانید بپرهیزید و در کمال صداقت و هر آنچه که هست را ارائه کنید تا از ریجکت شدن  و سوخت شدن هزینه کردتان بپرهیزید.
مهمترین دلایل ریجکتی ویزای شینگن عبارت است از :
  • سابقه مجرمانه 
  • مدارک جعلی 
  • پاسپورتی که اعتبار کافی ندارد 
  • ارائه ندادن دلایل کافی برای سفر 
  • دعوت نامه غیر قابل قبول 
  • تمکن مالی پایین 
  • مدارک شناسایی نامعتبر 
  • بیمه مسافرتی نامعتبر 
  • عدم ارائه دلایل کافی برای بازگشت به کشور 
  • ناقص بودن مدارک اصلی درخواست ویزا 

سوالات متداول

صدور ویزا چقدر طول میکشد ؟

در حالت کلی بعد از تحویل درخواست ویزای شینگن به سفارت ، ظرف 21 روز کاری تصمیم گیری در مورد ویزا توسط سفارت مذکور انجام میشود . این مدت میتواند از 30 تا 60 روز هم افزایش پیدا کند .

چه مدت قبل از سفر بایستی درخواست ویزا بدهم ؟

میتوانید حداکثر 3 ماه قبل از شروع سفر درخواستتان را ثبت کنید/البته میتوانید حداقل 21 روز قبل از سفرتان هم ارائه کنید . با این حال توصیه میشود با توجه به تعطیلات کشور های مبدا و مقصدتان درخواست ویزای خود را ارائه دهید . دارندگان ویزای چند ورودی (که برای یک دوره دست کم شش ماه معتبر است ) میتوانند پیش از تاریخ انقضای ویزا درخواست ویزای جدید بدهند.

آیا میتوانم با ویزای شینگنی که گرفته ام منطقه شینگن را ترک کنم و دوباره به آن برگردم ؟

ویزا های شینگن میتوانند یکبار ورود یا چند بار ورود باشد . با ویزای که یکبار ورود صادر شده باشد فقط میتوانید یکبار به منطقه شینگن وارد شوید . این موضوع با عدد ((01)) روی برچسب ویزایتان مشخص میشود .

آیا اگر از سفارت فرانسه ویزا بگیرم ، ورودم میتواند ایتالیا باشد ؟

خیر ، ورود به کشور اول باید همان کشوری باشد که ویزای آن را اخذ کرده اید و همینطور مدت اقامت بیشتر هم باید در همان کشور اخذ ویزا باشد در غیر این صورت در گرفتن ویزا های بعدی مسافر به مشکل خواهد خورد.

مشاوره تلفنی؟

شنبه تا پنج شنبه  از 9 صبح تا 19

جمعه از 9 تا 13

ویزای شینگن

سوال داری؟

در صورت هر گونه ابهام و یا نیاز به توضیحات بیشتر با ما در ارتباط باشین.همکاران ما آماده پاسخ گویی هستند.