چابهار گردی

گشت های 4 گانه از پزم تا خلیج گواتر 

اماکن دیدنی                  برنامه سفر                  تاریخ های اجرا                    رزرو

خلاصه ای از برنامه تور چابهارگردی

مقاصد:

برنامه های تور چابهارگردی ما عمدتا 3 شب و چهار روز میباشد ولی با توجه به وقت میهمانان عزیزمان این زمان قابل تغییر میباشد و ما آمادگی پذیرش اسکان و گشت هر تعداد نفراتی را داریم. قیمت های ارائه شده نیز صرفا برای پرواز،هتل ،ترنسفر فرودگاهی و بیمه میباشد و نرخ های گشت ، ماشین دربست و لیدر در ادامه به صورت جداگانه و آپشنال قرار داده شده که میتوان بنا بر ضرورت هر کدام را انتخاب نمایید.

خدمات قابل ارائه در تور:

هتل 3 ستاره

بیمه مسافرت داخلی

ماشین سواری ایرانی،خارجی دربست

مینی بوس توریستی

صبحانه،ناهار،شام

گشت های چهار گانه لیدر محلی

برنامه سفر:

(صرف ناهار در خانه روستایی)  مسیر امروز به طول 200 کیلومتر میباشد و چیزی حدود 8 ساعت زمان لازم است . و از جاذبه های زیر دیدن میکنیم .

1-باغ میوه های گرمسیری  2- باغ موز 3-گلفشان بندر تنگ .  4- کشتی صخره ای .  5- ساحل لاک پشت ها .  6- دره تندیس ها. 7-ساحل صخره ای  8-جنگل انجیر معابد(درصورت داشتن زمان کافی ) . 9-تلاقی کویر و دریا بندر تنگ ( در صورت مد کامل نیاز به قایق ) . 10-تلاقی کویر و دریای درک . 11- پیاده روی در کویر درک . 12- ساحل درک . (ناهار و ورودی قایق به عهده مهمان ) 

امروز نیز بعد از صرف صبحانه در هتل به سمت شرق بندر حرکت میکنیم . طول مسیر امروز  110 کیلومتر و حدود 7 الی 8 ساعت زمان لازم داریم و از جاذبه های زیر دیدن میکنیم .

1-ساحل مرتفع.  2- بازارچه صنایع دستی . 3- تالاب صورتی لیپار .  4- درخت انجیر معابد.  5- کوه های مینیاتوری .  6- کوه های مریخی .  7- دلفین های آزاد (خلیج گواتر ).  8-جنگل حرا (خلیج گواتر با قایق). 9-کلوت بنزیرو . 10-اسکله پسابندر . 11- دماغه مرتفع بریس ویوی لنگرگاه. 12- دماغه مرتفع بریس ویوی اقیانوس (چشم اقیانوس) . صرف ناهار در خانه روستایی.. (ورودی قایق سواری و ناهار به عهده مهمان )  

مسیر امروز به طول 80 کیلومتر و زمان مورد نیاز ما 5 الی 6 ساعت میباشد و از جاذبه های زیر دیدن میکنیم.

1-اسکله سنگی کنارک. 2-بازدید از لنج های صیادی . 3-ساحل پرندگان . 4-دماغه مرتفع پزم تیاب . 5-ساحل صخره ای . 6-چشم اقیانوس. 7-گردنه صخره ای پزم تیاب . 8-ساحل ماسه طلایی. 9- غار صاحلی . 10- بازار تاناکورا. 11- برکه تمساح های گاندو . 12- قوچ بلوچستان.

(ناهار و ورودی بر عهده مهمان ) 

طول مسیر امروزمان در شهر چابهار و روستای تاریخی تیس میباشد و حدود 4 الی 5 ساعت زمان نیاز داریم . و جاذبه های زیر را بازدید میکنیم .

1-بازار مادر بزرگ ها.2- آبفشان (خرداد تا شهریور ).3- موج فشان دریای بزرگ . 4-بقعه سید غلامرسول(معماری هندی). 5- مسجد تاریخی تیس. 6-قلعه پرتقالی ها. 7-غار های 3 گانه بان ماسیتی . 8-بازار ماهی.  9-قبرستان اجنه . 10- پارک ساحلی لیپار . 

سفری به بکر ترین نقطه ایران
سفر به نگین سیستان و بلوچستان

3 شب و 4 روز

چابهار،سیستان و بلوچستان

اولین تاریخ اجرا: 1403/06/11

چند نمونه از پکیج های تور گردشگری چابهار
(تور چابهار از تهران )

هتل لاله چابهار

هتل لاله

23 به 26 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت(وارش)
قیمت : 8.320.000 تومان

هتل لاله

26 به 29 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.960.000 تومان

هتل لاله

26 به 30 مهر (4شب و 5 روز)
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.939.000 تومان

هتل شوهاز چابهار

هتل آپارتمان شوهاز

23 به 26 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت(وارش)
قیمت : 7.355.000 تومان

هتل آپارتمان شوهاز

26 به 29 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 8.997.000 تومان

هتل آپارتمان شوهاز

26 به 30 مهر(4شب و 5 روز)
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 8.655.000 تومان

هتل شاهان چابهار

هتل شاهان

27 به 30 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.015.000 تومان

هتل شاهان

26 به 29 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.604.000 تومان

هتل شاهان

26 به 30 مهر(4شب و 5 روز)
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.465.000 تومان

هتل فردوس

23 به 26 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 9.420.000 تومان

هتل فردوس

26 به 29 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 11.120.000 تومان

هتل فردوس

26 به 30 مهر
اتاق دو تخته با صبحانه
پرواز رفت و برگشت
قیمت : 11.485.000 تومان

لطفا درخواست تور خود را برای ما ارسال کنید و منتظر بمانید همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند . با تشکر

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام*
هتل*
تاریخ*
گشت ها
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

معرفی اماکن دیدنی چابهار

دیدنی های که در ادامه این مطلب معرفی میکنیم از اصلی ترین اماکن دیدنی شهر چابهار هستند . و همچنین تمامی این آثاری که معرفی میشود در تور چابهارگردی ما موجود میباشد و شما میتوانید آنهارا انتخاب کنید از جمله چشم اقیانوس چابهار ، ساحل پزم چابهار ،  پسابندر تا چابهار و …..

1-کوه گل افشان (بزرگترین کوه گل افشان دنیا )

در حالت عادی ما انتظاری که از چشمه ها داریم این است که آب از آنان بیرون بزند اما شما در چابهار به جای آب گل را میبینید که از چشمه ها و از زمین بیرون میزند به شکلی که این گل ها روی هم انباشته شده و شکلی مخروطی مثل کوه به خود گرفته است . این گل فشان ها مختص ایران نیست و در تمام دنیا نظیر آن را میتوانید مشاهده کنید اما بلندترین آن که ارتفاعی دود 500 متر دارد در ایران و در چابهار خودمان است که از مکان های دیدنی این شهر زیبا میباشد .و همچنین خاصیت درمانی نیز دارد و ملی های آنجا با آن حمام گل میگیرند. برای دیدن اصلی ترین گل فشان   های چابهار به بندر تنگ در کنارک بروید .

2-کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی چابهار

با دیدن این کوه ها شما به آسمان ها و سیاره ی مریخ و یا لوکیشن فیلم های فضایی مثل سیاره سرخ میروید و گویا اصلا در این زمین و شهر چابهار حضور ندارید . کوه های مینیاتوری که مریخ را روی زمین آورده اند به کوه های مریخی نیز مشهور هستند . این آثار زیبای خلقت را شما میتوانید در 50 کیلومتری مسیر چابهار به سمت روستای گواتر ببینید .
فرسایش خاک در سالیان دراز و طولانی ، این کوه های رسوبی را آنقدر خاص و متفاوت شکل داده که وقتی وسط حلقه ای از کوه های مریخی قرار میگیرید ، هر لظه انتظار این را میکشید تا دایناسور ها هم از پشت یکی از آنان سر بیرون آورد و خیال و توهمتان را حسابی سر شوق می آورد.

3-تالاب لیپار ، کلکسیونی از رنگ ها

تالاب لیپار شگفت انگیز ترین و دیدنی ترین اثر طبیعی دیدنی در چابهار میباشد و دیدگاه شما را نسبت به تالاب و رنگ ها کلا دگرگون خواهد کرد . تالاب لیپار تنها تالاب صورتی موجود در ایران و یکی از 4 تالاب صورتی در دنیا میباشد . تالاب این رنگ خاص را از باکتری ها و پلانکتون هایی میگیرد که در دل این تالاب زندگی میکنند . زیبای های این تالاب صرفا به همین رنگ صورتی آن نیست بلکه وجود پرندگانی مثل فلامینگو ، کشیم، چنگر، تیهو ، جیرفتی ، عقاب دشتی ، خوتکا ،دلیجه و طاووسک زیبایی های تالاب را دو چندان کرده اند . 

4- گاندوها ( دیداری با تمساح پوزه کوتاه )

تا به امروز اسم تمساح رو در فیلم ها شنیدیم و عکسش را دیدیم که در برکه ها در کمین غذای روزانه خود میباشد که معمولا هم گوره خر ها ، آهو و سا گوزن هایی که به آب نزدیک میشوند را طعمه خود میکنند .اما این بار میخواهیم شما را به نزدیکترین فاصله ممکن از این جاندار ببریم به این منطقه حفاظت شده تمساح بومی ایران سفر میکنیم و تمساح های گاندو را از نزدیک میبینیم اما خیالتان راحت میط کاملا امن میباشد و هیچگونه خطری برای شما ندارند .  
در اصل نام این منطقه حفاظت شده باهوکلات بوده که بعدا به اسم مهمترین جانداری که در آن زیست میکند یعنی تمساح گاندو تغییر نام داده است . گاندو ها در دو رودخانه اصلی این منطقه یعنی کاجو و سرباز زندگی میکنند.
اگر اهل حیات وش و عکاسی میباشید این منطقه را که از هیجان انگیزترین بخش های سفر به چابهار است را به شما پیشنهاد میدهیم . به غیر گاندو ها جانوران دیگری در این منطقه وجود دارند که از جمله میتوان به : سنجاب بلوچی ، شغال ، روباه ، سیاهگوش ، خدنگ ، پرندگانی نظیر مرغ سقای یا پا خاکستری ، کاکایی ، عقاب شاهی ، هوبره و.. اشاره کرد .

5-درخت انجیر معابد ( درخت مکر زن )

درخت انجیر معابد یا به قول بومی های آن درخت مکر زن درختی است که ریشه های آن به جای داخل زمین روی آن را گسترانیده اند و شاخه های متعدد آن مثل تاجی روی تنه ی درخت پوشیده اند . هر شاخه ای از این درخت که به زمین میرسد به ریشه ای تبدیل میشود . این درخت که حال و هوای خاص خود را دارد از جمله آثار دیدنی شگفت انگیز چابهار میباشد .
در بین مردم محلی این عقیده به وجود آمده که اگر کسی در زیر این درخت بنشیند و آرزوی کند ، آرزویش برآورده خواهد شد و به همین خاطر مردم که در کیش هستند به این درخت ، درخت آرزوها هم میگویند. و مردم پارچه های زیادی برای برآورده شدن آرزوهایشان بدین درخت میبندند.
این درخت بومی هند وجنوب شرق آسیا میباشد و گفته میشود که از سرزمین هندوستان به ایران آورده شده است برای دیدن درخت مکر زن یا همان درخت انجیر معابد چابهار باید به روستای رمین در مسیر ساحلی چابهار-گواتر بروید .

6-جنگل حرا در دل خلیج گواتر

در چابهار شما هرچه جلوتر میروید و آثار طبیعی بیشتری میبنید به این نتیجه میرسید که یکی از یکی جالب ترو شگفت انگیزتر میشوند و در اینجا به سراغ خلیج گواتر کخه میرویم میبینیم یکی از زیباترین جاذبه های چابهار چشمان مارا مسحور خود میکند . بندر گواتر هم مرز با پاکستان است و آخر چابهار به همین دلیل به وقت قایق سواری باید مراقب وارد شدن به آبهای پاکستان باشید. 
علاوه بر آب های کریستالی دریای عمان در طول روز و سرخی ان در غروب که میشود عکس های بسیار زیبای از آن گرفت و به یادگار برد ،، اینجا شما باجنگل های حرا نیز مواج میشوید .اغلب جاذبه های طبیعی چابهار به نوعی ساختار شکن هستند و جنگل های حرا نیز از این قاعده  مستثنا نشده چرا که ما عموما سراغ جنگل هارا در خشکی میگرفتیم حال آنکه این جنگل ها وسط آب رشد کرده و برای دیدن آن باید با قایق های محلی به لابه لای آنها برویم.
زیبایی های این بندر به خلیج گواتر و جنگل های حرا و پرندگان مهاجر آن محدود نمیشود بلکه با وجود مردم محلی خونگرم و صنایع دستی آن زیبایی های این خلیج را تکمیل میکند. مردم روستا حصیر بافی و ماهی گیری میکنند ، اما هنر اصلی شان مهمان نوازی است . برای دیدن تمامی زیبایی های این خلیج بهتر است روز به این منطقه سفر  کنید و اگر هم خواستید شب را در این منطقه بگذرانید بومگردی ها تجربه ی بسیار خوبی هستند.

7- روستای درک ترکیب رویایی غروب کویر و دریا

یکی دیگر از جاذبه های چابهار روستای درک میباشد که در سالیان اخیر با تک درخت نخل آن بسیار مشهور شده البته این تک دریخت تنها زیبای این روستا نیست بلکه تلاقی کویر و دریا یکی دیگر از شگفتی های این منطقه است که تنها در 2 نقطه دیگر از دنیا همچین منظره ای را میتوانید ببینید .روستای درک واقع در شهرستان کنارک میباشد که از شهر چابهار حدود 40 کیلومتر فاصله دارد اما یقینا با توصیف های از این زیبایی خدادادی شنیدید قطعا ارزشش را دارد که سری به آن بزنید.
نخل های سر به فلک کشیده و رمل ها از یک طرف شما را صدا میکنند و مج های خروشان دریا از طرف دیگر . شاید اینجا تنها جایی باشد که بتوانید چند قدمی غروب دریا و غروب کویر را باهم ببینید . درک جای بسیار مناسب و خوبی برای نشان دادن هنر عکاسی است پس بهتر است با تمامی تجهیزات مورد نظر خود به این نقطه سفر کنید. 

8-روستای باستانی تیس

 از اماکن طبیعی میریم به سراغ آثار تاریخی و باستانی که همواره مورد پسند مسافرین عزیز میباشد ، روستای تیس که قدمتی بالای 2500 سال دارد و به زمان هخامنشیان بازمیگردد از جمله جاذبه های تاریخی چابهار میباشد . در آن دوره روستای تیس یکی از بنادر مهم ایران در دریای مکران بوده و کالاها از هند و آسیای شرقی از طریق این بندر وارد ایران میشدند.در دوره اسلامی هم بندر تیس موقعیت مهم خود را حفظ کرده بود تا این که تولید نیشکر و پانیذ در این منطقه از رونق افتاد و متعاقب آن این بندر نیز رونق خود را از دست داد . 
امروز رودخانه لاوری از وسط این روستا می گذرد و مردم برای دیدن جاذبه های تاریخی این روستا راهی تیس میشوند .

9-غارهای بان مسیتی

از دل جنگل ها و تالاب ها و کوه های مریخی که بگذریم نوبت به بازدید از غار های سه گانه چابهار میرسد . غار های بان مسیتی از جاذبه های دیدنی چابهار ، در روستای تیس میباشد . یکی از این غار ها طبیعی و دوتای دیگر دست کند هستند . سکل غار طبیعی نیم دایره است و داخل آن یک آرامگاه وجود دارد.
نوشته خاصی روی آرامگاه وجود ندارد که بتواند تاریخچه آنرا متوجه شد . بان مسیتی اسمی است که محلی ها روی آن گذاشته اند ، (بان) به معنی مرد صال و خدا پرست و (مسیتی) به معنی معبد و پرستشگاه است.

10-قلعه پیروز گت ویژه عاشقان جهان باستان

قلعه پیروز گت مانند غارهای سه گانه در روستای تیس واقع شده است و یادگاری از دوران اشکانیان و ساسانسان میباشد. باری دیدن این قلعه باید مسیری سخت تا بالای یک کوه را بپیمایید و اصلا انتظار دیدن قلعه ای بازسازی شده را نداشته باشید در حال حاظر فقط بقایای از کشیک خانه و قراولخانه به جا مانده است . 

11-مسجد جامع تیس

از جمل اماکن مذهبی که در چابهار تما باید به دیدن آن بروید همین مسجد میباشد . این بنا نیز در روستای تیس واقع شده است ، خشتهای اول این مجد به ورود اسلام به اسن روستا و 1250 سال پیش بازمیگردد . گفته می شود این مسجد دومین مسجد بزرگ ایران پس از ورود اسلام میباشد . در این مسجد اثری از معماری دیگر مسجد های ایران نظیر کاشی های آبی و معماری ایرانی نیست . معماری این مسحد از مساجد کشور های هند و پاکستان الهام گرفته است. مسجد جامع تیس مانند دیگر مساجد اهل تسنن یک مناره دارد.

12-مسجد جامع دزک

مسجد جامع دزک از جمله آثار تاریخی مهم در شهرستان سراوان و از جاذبه های دیدنی چابهار است که نام آن در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است . از روی شیوه معماری این مسجد قدمت ساخت آن را به دوره صفوی منسوب کرده اند . بنای این مسجد از خشت و گل میباشد و سقف آن نیز تیر های چوبی از جنس درخت خرما ، گز و کنار پوشانده شده است . مسجد دزک شبستانی تابستانی و زمستانی دارد که در هر کدام ستون های مدور دیده میشود .

13- موزه محلی چابهار

مسجد جامع دزک از جمله آثار تاریخی مهم در شهرستان سراوان و از جاذبه های دیدنی چابهار است که نام آن در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است . از روی شیوه معماری این مسجد قدمت ساخت آن را به دوره صفوی منسوب کرده اند . بنای این مسجد از خشت و گل میباشد و سقف آن نیز تیر های چوبی از جنس درخت خرما ، گز و کنار پوشانده شده است . مسجد دزک شبستانی تابستانی و زمستانی دارد که در هر کدام ستون های مدور دیده میشود .