اقامت

کمپ چادر

حمل و نقل

آفرود سواری /پیمایش 2 ساعته

نرخ هر نفر

پایان برنامه

تاریخ تور

پایان برنامه

شروع تور

تهران

ظرفیت تور

20 نفر

خلاصه سفر

کمپ دریاچه گهر :  کمپ دریاچه گهر

 

تور دریاچه گهر سفری به ناشناخته ها ی لرستان و دیدن نگین بی همتای رشته کوه های زاگرس و معروفترین قله ی آن یعنی اشترانکوه همیشه سربلند است . در حالت معمول این سفر یک برنامه ی ترکینگ با سختی 4 از 5 میباشد. اگر از مسیر درود قصد سفر داشته باشید به دلیل پیاده روی در مسیری 18 کیلومتری در میان کوه ها و با سراشیبی ها و سربالایی های تند مسیر حدود 3 الی 4 ساعت پیاده روی سخت در انتظارتان خواهد بود . و به این سختی کوله کشی را هم باید اضافه کنیم (البته در این تور همسفران گرامی صرفا یک کوله سبک از وسایل شخصی خود را به همراه دارند و تمامی امکانات زیست در دریاچه توسط آژانس شاپوری گشت فراهم شده ). مسیر دیگر برای رفتن به این دریاچه زیبا در قسمت شرقی آن از طریق شهرستان الیگودرز میباشد که پیاده روی 1 الی 2 ساعته ای مسیر رفتن را آسانتر میکند که ما در این تور قصد داریم از این مسیر به دریاچه برویم و راه را برای همسفران خود کوتاه کنیم تا لذت بیشتری از این سفر ببرند. با ما همراه باشید
راهنمای سفر به لرستان را بخوانید

 

جاذبه های سفر

دریاچه گهر بزرگ و کوچک / جنگل شمال دریاچه / ساحل صخره ای و نعل اسبی

خدمات تور

  • ترنسفر رفت و برگشت ازتهران به الیگودرز و به محل شروع پیمایش(ماشین آفرود)
  • لیدر طبیعت گردی
  • حضور نماینده آژانس شاپوری گشت در طول سفر
  • اقامت در چادر های کمپی دو نفره
  • صبحانه،ناهار،شام و میان وعده ها
  • بیمه مسافرتی

شامل این نرخ نمیباشد

  • شام روز آخر در شهر الیگودرز
  • قایق سواری
  • سایر مواردی که در قسمت قبل به آن اشاره نشده.

وسایل مورد نیاز

  • لباس راحتی و مناسب برای پیمایش و آبتنی
  • کیسه خواب
  • کفش مناسب پیمایش
  • کوله سبک
  • کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب
  • کلاه حصیری یا لبه دار
  • لیوان شخصی
  • دارو و سایر وسایل شخصی

برنامه سفر

روز اول :
ساعت 23:00 حرکت از میدان آرژانتین به سمت الیگودرز(ماشین آفرود)

 

روز دوم :
حدود ساعت 5:00 بامداد میرسیم به شهر الیگودرز و مسیرمان را به سمت خارج شهر ادامه میدهیم و بعد از یکساعت و نیم به نقطه شروع پیمایش میرسیم و از ماشینا پیاده شده و بعد از صبحانه پیمایشمان را آغاز میکنیم .بعد از یک الی دو ساعت به دریاچه میرسیم و پس از تحویل چادر ها اندکی به استراحت میپردازیم .

 

روز سوم :
برنامه امروز با پیمایش در مسیر ساحلی دریاچه به سمت جنوب آن میرویم تا تمامی مناظر بی نظیر دریاچه لذت ببریم . به محل کمپ بازگشته و بساط ناهار را برپا میکنیم.پس از ناهار برنامه آب بازی و قایق سواری خواهیم داشت . شب هم بساط شب نشینی و شام آتیشی را برپا میکنیم .

 

روز چهارم:
صبح امروز به سمت ساحل صخره ای و نعل اسبی میرویم و پس از آن به کمپ بازگشته و مشغول صرف ناهار میشویم . پس از ناهار و استراحت وسایل هارا جمع میکنیم و به سمت ماشین ها شروع به پیمایش میکنیم . سوار بر ماشین شده و به سمت الیگودرز و سپس به تهران بازمیگردیم.

 

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

سوالات متداول

آیا از تهران هم حرکت دارین ؟

بله در صورتی که تعداد مسافرین از تهران به حد نصاب یک اتوبوس برسد برای مسافرین عزیز اتوبوس در بست کرایه خواهد شد .

آیا در برنامه های که در طبیعت برقرار است غذا باید به همراه ببریم ؟

اصولا در تمامی برنامه های طبیعت گردی گروه شاپوری گشت وعده ناهاری که در طبیعت خواهیم بود توسط آشپز های گروه طبخ شده و مگر اینکه در برنامه سفر به آن اشاره کرده باشیم .

سایر وعده های غذایی به چه شکل است ؟

در برنامه های که به صورت کمپ فولبرد به آن اشاره شده تمامی وعده ها توسط تیم شاپوری فراهم شده و در سایر برنامه ها عموما برای وعده های شام که در شهر هستیم به رستوران رفته و همسفران عزیز هزینه غذای خود را پرداخت خواهند کرد 

آیا امکان رزرو تور خصوصی هم هست ؟

بله شما میتوانید با همکاران ما در تماس باشین و تور خصوصی خود را با انواع ماشین سواری تا ون و مینی بوس رزرو کنید . (06633201699 – 09162227017 )

بیشتر بخوانید

کمپ دریاچه گهر :  کمپ دریاچه گهر

 

تور دریاچه گهر سفری به ناشناخته ها ی لرستان و دیدن نگین بی همتای رشته کوه های زاگرس و معروفترین قله ی آن یعنی اشترانکوه همیشه سربلند است . در حالت معمول این سفر یک برنامه ی ترکینگ با سختی 4 از 5 میباشد. اگر از مسیر درود قصد سفر داشته باشید به دلیل پیاده روی در مسیری 18 کیلومتری در میان کوه ها و با سراشیبی ها و سربالایی های تند مسیر حدود 3 الی 4 ساعت پیاده روی سخت در انتظارتان خواهد بود . و به این سختی کوله کشی را هم باید اضافه کنیم (البته در این تور همسفران گرامی صرفا یک کوله سبک از وسایل شخصی خود را به همراه دارند و تمامی امکانات زیست در دریاچه توسط آژانس شاپوری گشت فراهم شده ). مسیر دیگر برای رفتن به این دریاچه زیبا در قسمت شرقی آن از طریق شهرستان الیگودرز میباشد که پیاده روی 1 الی 2 ساعته ای مسیر رفتن را آسانتر میکند که ما در این تور قصد داریم از این مسیر به دریاچه برویم و راه را برای همسفران خود کوتاه کنیم تا لذت بیشتری از این سفر ببرند. با ما همراه باشید
راهنمای سفر به لرستان را بخوانید

 

راهنمای سفر به دریاچه گهر

 

دریاچه گهر کجاست؟

محل اقامت در دریاچه گهر

دریاچه گهر که با نام نگین اشترانکوه معروف شده است با رنگ فیروزه ای دلربای آن در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا واقع شده است . این دریاچه در حدود یکصد سال پیش به دلیل زلزله ای نسبتا شدید در این ناحیه به وجود آمده است . به گفته متخصصین محیط زیست این دریاچه به وسیله چندین چشمه ی جوشان در کف آن و همچنین بارش های سنگین برف و باران تامین آب آن انجام میشود و رنگی بسیار شفاف و زلال دارد . عمیق ترین نقطه دریاچه با عمقی 27 متری نمای کبود رنگی از آب آنرا نمایان میکند و همچنین در طولانی ترین نقطه طول آن حدود 1500 متر و عرضی 500 متری مساحت کلی این دریاچه را نشان میدهد .این دریاچه به دلیل مسیر سخت آن خوش بختانه تا کنون بکر و دست نخورده باقی مانده است . این دریاچه یکی از جاذبه های طبیعی فوق العاده استان لرستان میباشد و در فاصله 35 کیلومتری شهرستان درود واقع شده است .

 

مسیر های دسترسی به دریاچه گهر :

 

برای رسیدن به دریاچه دو مسیر کاملا متفاوت وجود دارد یک مسیر از درود با سختی بسیییاااار زیاد و طول مسیرپیمایش  16 کیلومتری و حدود 5 ساعته و دو، مسیر از سمت الیگودرز و یک ساعت پیمایش که به شرح آن در زیر میپردازیم:

 

مسیر دریاچه گهر از درود :

 

برای رفتن به دریاچه گهر از سمت شهر درود ابتدا خودمان را به این شهر رسانده به به سمت پارک جنگلی درود به راه می افتیم و پس از حدود یکساعت و مسیری 35 کیلومتری و کاملا آسفالته به پارکینگ ماشین ها رسیده و ماشین را پارک کرده و وسایل را با اجاره کردن حیوان به پشت آن میگذاریم و قمقمه های آب خود را نیز از چشمه ای که در همان ابتدای مسیر پیمایش هست پر میکنیم . داشتن قمقمه بسیار ضروری میباشد و در طول مسیر دو چشمه دیگر نیز موجود است و میتوانید دوباره قمقمه هارا پر کنید . لازم به ذکر است در طول مسیر سعی کنید آب به مقدار ضرورت بنوشید هم بخاطر اینکه آب تمام نکنید و هم اینکه معدتان پر نباشد و در حین پیاده روی اذیت نشوید . خب وسایل آماده و همراهان نیز آماده شده اند . به راه می افتیم و بعد از دوساعت پیمایش تقریبا به ابتدای دره ای به اسم پنبه کار میرسیم که یک مسیر تقریبا 6 کیلومتری را باید به طور زیگزاک از کوه پایین برویم در این مسیر نیز مراقب باشین که زیاد تند رفتن باعث آسیب به زانوها میشود . وقتی به پایین دره رسیدین یک چشمه و رودخانه ای پر آب که از خروجی دریاچه می آید انتظارمان را میکشد تا اندکی استراحت کنیم و تجدید قوا نماییم . بعد از آن یک مسیر تقریبا دو ساعته دیگری در پیش داریم که تقریبا راححت است و یک چشمه دیگر هم دارد که میتوانید قمقمه ها را پر کنید آنرا هم با امید خدا و توان بیشتر سپری کنید و در پایان گردنه خدا قوت و در نهایت رسیدن به دریاچه گهر .

 

مسیر دریاچه گهر از الیگودرز:

 

این مسیر که به تازگی پر رفت و آمد شده ودر یکی دوسال اخیر مورد استفاده گردشگران شده است بسیار راحتر و مناسب افرادیست که نمیتوانند پیمایش زیاده داشته باشند برای رفتن به دریاچه گهر از سمت الیگودرز پس از رسیدن به شهر الیگودرز به سمت ابتدا به سمت جاده داران رفته و سپس به سمت روستان جوشان و ززم و با ادامه مسیری حدود یکساعته به چادر های عشایر و همینطور محل پارک ماشین ها رسیده . لازم به ذکر است حدود 6 کیللومتری انتهایی این مسیر خاکی و نا هموار است و اصلا مناسب ماشین های سواری نیست و بهتر است ماشین افرودی به همراه داشته باشید . بعد از پارک ماشین ها و پرداخت حق پارکینگ و دریافت حیوان میتوانید به سمت دریاچه رهسپار شوین . حدود 6 کیلومتر پیاده روی نرم در پیش است و شما پس از یکساعت پیمایش خوب به دریاچه میرسین . البته این بار از سمت شرق دریاچه گهر یا همان جنگل به دریاچه وارد میشوین .

 

محل اقامت در دریاچه گهر :

 

اگر قصد سفرتان به دریاچه گهر تمیست باید این موضوع را تما در نظر داشته باشید که محل اقامت در دریاچه گهر اولین چالش پیش روی شماست و حتما باید با خود چادر و کیسه خواب به همراه داشته باشید اگر هم چادر نیاوردین کیسه خواب را حتما به همراه داشته باشید به دلیل اینکه دریاچه گهر در ارتفاع و میان کوهستان های رشته کوه زاگرس واقع شده شبها عمدتا هوا خیلی سرد میشود و همینطور برای اسکان در اطراف دریاچه هیچ گونه امکانات اقامتی سرپوشیده و ساختمانی وجود ندارد و همه ی گردشگران اقامتشان به صورت کمپی و چادری میباشد .

 

طبیعت گردی و عکاسی در دریاچه گهر  :

تور دریاچ گهر لرستان

کوه های اطراف دریاچه این امکان را برای علاقه مندان به عکاسی فراهم کرده تا با اندکی کوهپیمای و صعود به ارتفاعات بالا نمایی بی نظیر از دریاچه را زیر پای خود داشته باشند و عکس های فوق العاده ای به ثبت برسانند .
همچنین برای علاقه مندان به طبیعت و زیست گیاهی پوشش گیاهی اطراف دریاچه شامل درختان بلوط ،پسته وحشی،چنار ،انجیر،زبان گنجشکفسیب،زالزالک،کنارکهور،گل های لاله واژگون شقایق و لاله وحشی تاج خروسی است .عکاسی و بازدید از این چشم انداز های زیبا لذت سفر را برای شما دو چندان خواهد کرد.

 

ماهی گیری در دریاچه گهر  :

 

دریاچه گهر یکی از اصلی ترین زیستگاه های ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز است . که شما اگر علاقه مند به ماهی گیری هم باشید میتوانید با گرفتن پروانه صید ماهی (فقط با قلاب تکی) از مرکز محیط بانی مستقر در دریاچه اقدام به ماهی گیری نمائید.

 

قایق سواری در دریاچه گهر :

 

یکی از بی نظیر ترین تفریحات دریاچه گهر قایق سواری بروی اب های زیبای آن است که گروه شاپوری گشت با فراهم کردن این مورد و کرایه آن به همسفران عزیز این لذت بی نظیر را نیز به آنان هدیه میدهد .سایر تفریحات آبی شنا و آب بازی در ساحل کم عمق دریاچه است . لازم به ذکر است در قسمت های عمیق دریاچه به دلیل سردی آب شنا کردن به هیچ عنوان توصیه نمیشد حتی اگر شنا گر خوبی هم باشید سردی آب به کرات موجب انقباض و گرفتگی عضلات بسیاری از افراد شده به همین دلیل به هیچ عنوان در مناطق عمیق دریاچه شنا نکنید و به تذکرات راهنمایان گروه و افراد محلی توجه نمائید.

 

بهترین زمان سفر به دریاچه گهر :

بهترین زمان سفر به دریاچه گهر

از آنجای که این دریاچه در مناطق کوهستانی و بسیار برف گیر اشترانکوه واقع شده است و در زمستان سطح آب آن به طور کلی یخ زده و کوه های اطرافش مملو از برف میباشد برای سفر به این مکان بازه زمانی اندکی در دسترس است . بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از شنا در این آب زلال از نیمه خرداد تا پایان مرداد ماه میباشد . اگرچه در فصصل بهار زیبایی های دریاچه دوچندان خواهد بود اما شنا کردن عملا غیر ممکن میشود چرا که در ماه مرداد که گرمترین فصل آن میباشد آب دریاچه همچنان سرد بوده و زمان زیادی نمیتوانید در آن شنا کنید.

 

 

 

 

لوازم مورد نیاز برای سفر به دریاچه گهر :

تور دریاچه گهر

برای سفر به این مکان همانطور که قبلا اشاره شد دو مسیر وجود دارد .یکی از سمت درود با پیاده روی 5 ساعته و یکی از سمت الیگودرز با پیاده روی 1 ساعته که توصیه ما به شما همسفرانی که قصد سفر انفرادی و با دوستان خود را دارند این است که حتما از سمت درود رفته و با راهنمای محلی به این مکان سفر کنید . اگرچه مسیری سخت پیش رویتان است اما حیوان برای اجاره و حمل وسایلتان همراه موجود است و افراد محلی مستقر در آنجا میتوانند شما را راهنمایی کنند. مسیر سمت الیگودرز بیشتر مناسب سفر گروهی و با تور میباشد به دلیل اینکه مسیری است که نصف راه را باید با ماشین های آفرودی بروید و پس از آن پیاده روی کنید . و مشگل اساسی این است که پارکینگ و نگهبانی در اون قسمت وجود ندارد که بتوانید با خیال راحت ماشین خود را رها کنید و به دریاچه بروید .
تور دریاچه گهر لرستان از کجا شروع میشود ؟
برنامه تور دریاچه گهر به دو صورت میباشد و عمدتا از دو نقطه اصلی شروع میشود

 

1- تور دریاچه گهر از خرم آباد :

 

شروع حرکت ما از شهر خرم آباد میباشد و با گذر از شهر های درود و الیگودرز به سمت دریاچه میرویم یعنی مسافرین در این سه شهر میتوانند به ما ملحق شود و همچنین دوستانی که از اصفهان قصد سفر به دریاچه گهر را دارند میتوانند در شهر الیگودرز به ما ملحق شوند .

 

2-تور دریاچه گهر از تهران :

 

دومین نقطه شروع رکت ما از شهر تهران و میدان آرژانمتین میباشد و با عبور از شهر های قم،اراک،خمین،الیگودرز به سمت دریاچه میرویم و همانند برنامه قبلی دوستان عزیز میتوانند در این شهر ها و مسیر ها به ما ملحق شوند .

 

3-تور دریاچه گهر از اصفهان :

برای آن دسته از دوستان اصفهانی عزیز که بسیار علاقمند به طبیعت و همینطور دریاچه گهر میباشند میتوانند خود را به شهر الیگودرز رسانده و از آنجا به گروه ما ملحق شوند اگر چه در صورت تمایلشان ترنسفر اصفهان تا الیگودرز هم برایشان انجام خواهیم داد پس بدون هیچ گونه نگرانی وسایل سفر خود را آماده کنید .

تماس با شاپوری گشت

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

هر روز هفته از 9 صبح تا 12 شب

رزرو آنلاین

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام و نام خانوادگی*

ثبت رزرو

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام و نام خانوادگی*

دیگر تور های داخلی

تور آبشار بیشه

تور آبشار بیشه و دره شیرز

تاریخ تور :9 آبان 1403
سختی:1 از 5
اقامت :
راهنما :لیدر محلی
ظرفیت تور: 20 نفر
حمل و نقل :اتوبوس VIP و مینی بوس

کمپ دریاچه گهر

تاریخ تور :پایان برنامه
سختی:3 از 5
اقامت :
راهنما :لیدر محلی
ظرفیت تور: 20 نفر
حمل و نقل :آفرود سواری /پیمایش 2 ساعته

تور 3 روزه آبشار بیشه و گریت

تاریخ تور :
سختی:1 از 5
اقامت :
راهنما :لیدر محلی
ظرفیت تور: 18 نفر
حمل و نقل :مینی بوس

خدمات شاپوری گشت

رزرو قطار خارجی
رزرو اتوبوس خارجی
صدور سفر کارت ارزی
ویزای تحصیلی ایتالیا
ویزای سرمایه گزاری ایتالیا
تور چابهار